Hollywood Sex Wars (106 min.) Købsfilm / Another World Entertainment
Anmeldt 18/12 2012, 20:24 af Torben Rølmer Bille

Usjovt

Usjovt

Det er meget svært at se, hvem målgruppen for Hollywood Sex Wars er. Filmen sælger sig både gennem trailer og artwork som en af mange typiske, amerikanske komedier, der i American Pie traditionen forsøger at benytte blottede bryster, prutvitser og masser af scener med alkohol- og narkotikaindtagelse som fundamentet til noget seværdigt. Problemet er dog, at humoren i filmen måske appellerer til en 12-årig, præpubertær knægt, men da der er så megen nøgenhed og narko i filmen, så betyder det, at han først må se den, når han bliver 15, og så er vitserne og de visuelle gangs i filmen allerede for pinlige.

Af samme grund bliver filmen aldrig sjov. Selv om alle ovennævnte delelementer, i den rigtige kombination kan være virkelig skægge (læs: Pineapple Express, Cheech & Chong’s Next Movie, How High osv.), så kræver det altså ganske stort talent for komisk timing at omsætte dem til noget seværdigt. Derfor skal adjektivet ”seværdig” aldrig hæftes på Hollywood Sex Wars, for det er mest af alt en film, man gerne vil glemme, at man har spildt halvanden time på. Filmens grundidé har som udgangspunkt måske været ganske udmærket, men den er så hjælpeløst omsat til film, at det føles lige så muntert som at observere silikonebryster, der springer læk.

Mest af alt minder Hollywood Sex Wars om en pornokomedie, hvor alle hardcorescenerne er bortcensureret. Man tager sig flere gange undervejs i at tænke, gid der dog bare var lidt rigtig porno til at ophøje denne øjebæ, men det sker aldrig. Man må nøjes med en række blottede bryster og nogle lidt for MILF-agtige, stripperpiger, der forsøger at spille skuespil.

Filmens handling, hvis man kan tale om en sådan, er centreret om tre håbløse nørder, der gerne vil score lækre damer. Derfor opsøger de Johnny ”Eyelash”, der er en slags potrygende playboy, for at han kan lære drengene at begå sig i Hollywoods kyniske underliv. Samtidig følger vi et par veninder, der skal optages i de lækre pigers klub. Den er blevet dannet af to af Johnnys ekskærester, der blandt andet har lavet en database over mændene i Hollywood, så de på bedst mulig måde kan udnytte disse til at få huse, drinks, stoffer mod så at blotte lidt kød, eller gøre disse rigmænd liderlige. Midt i dette rod, er der så historien om en af disse unge knøse og en af tøzzerne fra den modsatte front, der faktisk forelsker sig i hinanden.

Lyder ovenstående tåbeligt? Så er det fordi det lige præcis er det, det er! Replikkerne er dårligt skrevet. Skuespillerne overspiller, og det er meget svært at abstrahere fra, at den udkårne pige, som den unge mand forelsker sig så hovedkulds i, allermest ligner en omvandrende botoxulykke. Det er selvfølgelig Hollywood, det handler om, så naturligvis fokuseres der på overflade og plastikpatter, men selv om der vistnok er et budskab om ægte følelser begravet et sted hen mod filmens slutning, så ændrer det ikke på, at det er en meget pinefuld affære at overvære.

Frustrationen over at se eksempelvis en mand i dametøj, en fyr klædt ud som gorilla, en halvafklædt pige og en mand i nattøj jagte hinanden rundt om et hus i L.A., speedet tilpas op, så det på den måde bliver en slags hyldest til Benny Hill når så store højder, at det næsten ikke er til at bære. Så hellere gense Benny Hill! Det var i det mindste morsomt.

Hollywood Sex Wars bliver derfor en af den slags film, der gør at man får lyst til at kaste noget så hårdt mod sin skærm, at man håber, at det resulterer i, at der skiftes kanal og i stedet vises billeder af helt almindelige mennesker, der rent faktisk opfører sig ordentligt!